تبلیغات
مطالب اینترنتی - مطالب دی 1396
 
مطالب اینترنتی
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 


هیوندای از سال 2019 تمامی مدل های خود را به دستیار هوشمند مجهز خواهد کرد

خبرگزاری آریا – هیوندای قصد دارد تا در زمینه هوشمند سازی کابین خودروهای خود از سایر شرکت های خودروساز پیشی بگیرد. امروزه اکثر شرکت های حوزه فناوری از جمله سازندگان تلفن های همراه در حال حرکت به سمت هوش مصنوعی هستند. در کنار این شرکت ها، خودروسازان نیز از چند سال پیش برای بهره گیری هر چه بیشتر از این تکنولوژی خیز برداشته اند.
Hyundai Tucson
این شرکت کره ای با همکاری کمپانی ساندهاند (SoundHound Inc) قصد دارد یک دستیار شخصی هوشمند با نام Intelligent Personal Agent که با فرمان های صوتی کار می کند، توسعه دهد.
همانطور که از نام این سیستم می توان حدس زد، با استفاده از آن راننده قادر خواهد بود با اتومبیل خود به نوعی صحبت کرده و امکانات مختلف را از طریق فرمان های صوتی فعال یا غیرفعال کند.
Hyundai Cars Will Have An AI Personal Assistant As Soon As 2019
طبق برنامه ریزی ها هیوندای در نمایشگاه CES 2018 از دستیار هوشمند خود رونمایی کرده و از سال 2019 در تمامی مدل های خود از آن بهره خواهد گرفت.
این دستیار در نوع خود جزو پیشگامان بوده و با ارایه آن بر روی مدل های مختلف هیوندای، این شرکت کره ای به یکی از هوشمندترین خودروسازان تبدیل حواهد شد.
Hyundai-Blue-Link-Smartwatch-connectivity1
اگر بخواهیم کمی به جزئیات دستیار هوشمند هیوندای بپردازیم، باید بگوییم که راننده می تواند با آن گفتگو نموده و سوالاتی را از آن بپرسد.
برای جواب دادن به سوالات، این دستیار از داده های لحظه ای و متصل استفاده کرده و پاسخ هایی متناسب با شرایط موجود ارایه خواهد کرد.
hyundai-blue-link-smartphone-app
برای مثال دستیار مذکور توانایی این را دارد که اطلاعاتی درباره وضعیت جوی کنونی یا نتایج رویدادها و مسابقات ورزشی در اختیار راننده بگذارد.
علاوه بر این هیوندای مدعی است که در صورت تنظیم زمان جلسات و قرار ملاقات ها، این دستیار هوشمند می تواند با توجه به شرایط و وضعیت ترافیک، زمان مناسب برای حرکت را به اطلاع راننده برساند تا وی به موقع در مکان مورد نظر حاضر شود.
Hyundai-Sonata-2018
کنترل امکانات و تجهیزات مختلفی مثل سیستم تهویه مطبوع، قفل کردن یا گشودن درها و اتصال به خانه های هوشمند برخی دیگر از قابلیت های دستیار هوشمند کره ای ها هستند. آنطور که اعلام شده، برای فراخواندن این دستیار مالک یا راننده باید از عبارت “Hi Hyundai” استفاده کند.



لینک منبع

مطلب هیوندای از سال 2019 تمامی مدل های خود را به دستیار هوشمند مجهز خواهد کرد در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :هیوندای از سال 2019 تمامی مدل های خود را به دستیار هوشمند مجهز خواهد کرد
http://mofidestan.ir/%d9%87%d9%8a%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2019-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%8a-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%af/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



شرکت شیائومی به عنوان یکی از شناخته ‌شده‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیک در چین و دنیا مطرح است. این برند موفق شد که در سال ۲۰۱۷ جایگاه پنجمین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند را در جهان به خود اختصاص دهد. این برند چینی در عرصه‌ی طراحی، ساخت و فروش گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های موبایل، لپ‌تاپ و دیگر تجهیزات الکترونیک فعالیت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

محصولات شیائومی شامل گوشی‌های هوشمند می مکس 2، می 5، می نوت 2، می میکس، ردمی 4A، تلویزیون می تی وی، مچ بند هوشمند می بند 2، لوازم خانگی هوشمند می اسمارت هوم، و دیگر دستگاه‌های جانبی است. در سال ۲۰۱۶، این تولید کننده‌ی چینی توانست حدود ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند خود را به فروش برساند و محصولات خود را در کشورهایی همچون تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی، فیلیپین، هند، اندونزی و برزیل هم عرضه کند. هدف شیائومی گسترش جایگاهش در دنیا و تبدیل برندش به یک برند جهانی است.

آغاز به کار شیائومی

شیائومی در آوریل سال ۲۰۱۰ با ۸ شریک تجاری با تمركز بر ساخت گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و باکیفیت، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی در پكن تأسیس شد. یکی از شرکا، لین بین از مدیران سابق گوگل بود. لی جون ۴۱ ساله در آن زمان موسس و مدیرعامل این شرکت بود و پیش از آن ریاست شرکت کینگ‌سافت را بر عهده داشت. تامین سرمایه‌ی شیائومی توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری سنگاپوری، دو شرکت چینی و شرکت آمریکایی کوالکام صورت گرفت.

رابط کاربری MIUI در مدت زمان کوتاهی توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند

چند ماه پس از تاسیس شرکت، لی جون از رابط کاربری مبتنی بر اندروید خود به نام MIUI رونمایی کرد. به طوری که در سال ۲۰۱۴، MIUI بر روی بیش از ۲۰۰ دستگاه نصب شد. از طرفی این رابط کاربری به دو زبان چینی و انگلیسی برای غیر توسعه دهندگان هم قابل دسترس بود. به طوری که در پایان سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰ میلیون کاربر از MIUI استفاده می‌کردند. آماری که برای یک شرکت نوپا بسیار چشم‌گیر است.

شباهت‌هایی بین رام MIUI و iOS در خصوص استفاده‌ی بسیار آسان دیده می‌شود. ضمن این که خدمات پیشرفته‌ای همچون پشتیبان‌گیری ابری، استفاده‌ی آسان پخش کننده موسیقی و اپلیکیشن‌های فروشگاه خود را ارایه می‌دهد.

ورود شیائومی به بازار سخت‌افزار

در سال ۲۰۱۱، شیائومی گوشی هوشمند می وان (Mi One) را به بازار معرفی کرد. بنابراین، این برند موفق شد علاوه بر نرم‌افزار، در زمینه‌ی سخت‌افزار هم وارد عمل شود. گوشی Mi One در آن زمان با مشخصات و قیمتی عالی به بازار عرضه شد. محصولی که بیان‌گر فلسفه‌ی برند شیائومی بود: ارزان اما باکیفیت!

لی جون، مدیر عامل شیائومی

هر چند که از نظر تحلیل‌گران، شیائومی به سرعت لقب اپل چینی را به خود اختصاص داد، اما خود این برند ترجیح می‌داد با آمازون مقایسه شود و بیشترین بخش درآمدش از طریق محتوا و خدماتی که ارایه می‌دهد، باشد.

در اوت ۲۰۱۲، شیائومی گوشی هوشمند شیائومی می 2 (Mi2) را معرفی کرد. این گوشی به پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون S4 پرو، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایت و تراشه‌ی گرافیگی آدرنو ۳۲۰ مجهز بود. شیائومی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام کرد که توانسته است ۱۰ میلیون گوشی هوشمند Mi2 را در عرض ۱۱ ماه به فروش برساند.

گوشی‌های Mi2 در کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند فروخته شده‌اند. در ۵ سپتامبر ۲۰۱۳، لی جون، مدیر عامل شیائومی تصمیم خود را در خصوص ارایه‌ی تلویزیون هوشمند ۴۷ اینچی سه بعدی مبتنی بر اندروید، اعلام کرد. در سپتامبر ۲۰۱۳، شیائومی گوشی هوشمند خود Mi3 را در دو سری عرضه کرد.

اولین نسخه مجهز به پردازنده‌ی قوی اسنپدراگون ۸۰۰ کوالکام با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و نسخه‌ی دوم مجهز به پردازنده‌ی تگرا ۴ انویدیا بود. در همان ماه شیائومی تصمیم گرفت تا نخستین فروشگاه خود را در شهر پکن افتتاح کند. در اکتبر ۲۰۱۳، شیائومی به عنوان پنجمین گوشی هوشمند پر استفاده در چین معرفی شد. شیائومی توانست ۲۶.۱ میلیون گوشی هوشمند را در فاصله‌ی زمانی سال ۲۰۱۳ تا نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۴ به فروش برساند.

شیائومی در بازار هند؛ شروع فروتنانه!

بازار هند سریع‌ترین رشد را در بین بازارهای گوشی‌‌های هوشمند دارد، از این رو موفقیت در آن برای بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مهم و ضروری است. در ژوئیه‌ی ۲۰۱۴، شیائومی اولین گوشی هوشمند مدل Mi3 خود را در بازار هند عرضه کرد. به این ترتیب در یک نشست مطبوعاتی کم سر و صدا که در یک سالن کوچک برگزار شد، شیائومی در هند اعلام حضور کرد.

شیائومی در هند

برای ورود به بازار هند شیائومی از شراکت بزرگ‌ترین وبسایت فروش اینترنتی هند به نام فلیپکارت Flipkart بهره گرفت. به این ترتیب، مشتریان علاقه‌مند باید برای خرید گوشی شیائومی اقدام به ثبت نام می‌کردند و موجودی محدود شیائومی در عرض چند ثانیه به فروش رفت! پیش از شیائومی شرکت موتورولا اقدام به این گونه فروش‌های انحصاری در چین کرده بود و پس از شیائومی هم شمار زیادی از تولیدکنندگان چینی اقدام به این سبک از فروش در هند کردند. با این حال، شیائومی برنامه‌های بزرگ‌تری پیش رو داشت!

شیائومی در سال ۲۰۱۵: از هند تا برزیل!

در آوریل ۲۰۱۵، شیائومی اعلام کرد که سری دستگاه‌های Mi را در سایت‌های مطرح تجارت آنلاین هند و همچنین برای نخستین بار در خرده فروش‌های آفلامدیین به فروش گذاشته است. در ۲۳ آوریل ۲۰۱۵، لی جون و معاونش هوگو بارا، گوشی هوشمند جدید به نام Mi4i را در چین رونمایی کردند. مچ بند می ‌بند هم در همان رویداد معرفی شد.

در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵، شیائومی محصول ردمی ۲ (Redmi 2) را در بازار برزیل عرضه کرد. به این ترتیب برای اولین بار شیائومی توانست در خارج از چین و آسیا گوشی هوشمند خود را به فروش برساند.

شیائومی در سال ۲۰۱۶: ورود می ۵ و می مکس

در اوایل سال ۲۰۱۶، شیائومی گوشی هوشمند Mi 5 را که مجهز به پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ بود معرفی کرد. صفحه نمایش فول اچ دی ۵.۱۵ اینچ ۱۰۸۰p که نور پس زمینه‌ی آن از تکنولوژی 16-LED بهره گرفته و روشنایی تصویر آن معادل ۶۰۰ نیت است.

در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۶، شیائومی گوشی هوشمند می مکس را با پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون ۶۵۰ و ۶۵۲ عرضه کرد. این دستگاه از نظر مصرف انرژی به صرفه بود و ویژگی‌های آن صفحه نمایش فول اچ دی ۶.۴ اینچی، باتری ۴۸۵۰ میلی آمپر ساعتی، رم ۴ گیگابایت، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل و سنسور اثر انگشت بود. در همین سال، شیائومی فعالیت خود را در برزیل شروع کرد و در نیمه‌ی دوم سال آنجا را ترک کرد.

شیائومی در سال ۲۰۱۷: از پاکستان تا اسپانیا

در فوریه‌ی سال ۲۰۱۷، شیائومی محصولات سری Mi و نوت خود را به صورت رسمی در پاکستان عرضه کرد. در آوریل همین سال، شیائومی پرچم‌دار Mi6 را با اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی کرد. در ماه می هم، شیائومی فروشگاه‌های خود را با عنوان MI Home در کشورهای هند، بنگلادش، بنگلور تاسیس کرد. در ماه می، شیائومی گوشی هوشمند می مکس ۲ (Mi Max 2) با صفحه نمایش ۶.۴۴ اینچی IPS معرفی کرد. در آگوست سال ۲۰۱۷، شیائومی نسخه ۹ رابط کاربری MIUI V9 را در کنار گوشی هوشمد می 5 ایکس ارایه داد. در همین ماه بود که شیائومی اولین فروشگاه خود را در فیصل آباد پاکستان افتتاح کرد.

شیائومی در پاکستان

در تاریخ ۵ سپتامبر، شیائومی گوشی هوشمند Mi A1 را معرفی کرد. این محصول نخستین گوشی شیائومی بود که اندروید آن به صورت خالص عرضه شد. ضمن این که، رابط‌‌های کاربری MIUI و MI 5X برای این گوشی هوشمند هم در دسترس است. در ماه نوامبر، شیائومی در اسپانیا شروع به کار کرد و محصولات Mi Mix 2 و Mi A1 را در بازار اروپای غربی عرضه کرد. در دسامبر ۲۰۱۷ هم شیائومی نخستین فروشگاه Mi Store خود را در لاهور پاکستان افتتاح کرد.

استراتژی فروش شیائومی

استٰاتژی فروش شیائومی بسیار با استراتژی فروش برندهای مطرحی چون سامسونگ و اپل متفاوت است. لی جون، مدیرعامل شیائومی بر این عقیده است که قیمت‌های عرضه شده توسط برندهای اپل و سامسونگ متناسب با کیفیت و خدمات محصولات‌شان نیست و در واقع این برندها بیشتر پول هیاهوی تبلیغاتی‌شان را از مشتریان خود می‌گیرند. شیائومی بر خلاف سامسونگ و اپل حاشیه سود بالایی ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

عمده‌ی فروش این برند از طریق آنلاین است از این رو هزینه‌ی کم‌تری بابت نیروی فروش و موارد مربوط به آن می پردازد. بنابراین شیائومی باکی ندارد که محصولش ۱۸ ماه داخل کارتن بماند! در طی این مدت هم قطعات سخت افزاری ارزان‌تر شده و طبیعتا قیمت محصول هم ارزان‌تر می‌شود. لوازم جانبی گوشی، گجت‌های هوشمند خانگی، اپلیکیشن‌ها و ویدیوهای آنلاین از جمله محصولاتی هستند که فروش آن‌ها درآمد شیائومی را تامین می‌کند.

روش فروش شیائومی متفاوت بوده و عمده‌ی فروش محصولات این برند به شیوه‌ی آنلاین است

در واقع، شیائومی عرصه‌ی سخت‌افزار را تنها ابزاری برای انتقال نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنتی می‌داند. به همین دلیل هوگو بارا در مصاحبه‌ای عنوان می‌کند:

ما بیشتر از این که یک تولید کننده‌ی سخت‌افزاری باشیم، در عرصه‌ی نرم‌افزار و اینترنت عمل می‌کنیم.

در زمینه‌ی تبلیغات، شیائومی به شیوه‌ی تبلیغات سنتی اعتقادی ندارد و با استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی و تکیه بر بازخوردهای مشتریانش در جهت تبلیغ محصولات خود عمل می‌کند.

شیائومی و مشتری مداری

لی جون، در خصوص اهمیت به بازخود نظرات مشتریانش می‌گوید:

زمانی که در کینگ‌سافت بودم، فرصت این را داشتم که با شرکت‌هایی چون نوکیا و موتورولا هم کار کنم. در آن برهه، این دو شرکت جزو غول‌های زمان خود بودند. یک روز به مسئول R&D هر دو شرکت چند مشکل را گوشزد کردم. آن‌ها در ظاهر حرف من را قبول کردند اما در عمل حرکتی از آن‌ها ندیدم. بنابرین تصمیم گرفتم که اگر روزی سازنده‌ی گوشی همراه شدم، شما بتوانید هر مشکلی که در خصوص محصول وجود دارد را اطلاع دهید. اگر قابل توجیه باشد، بلافاصله بر روی آن کار خواهیم کرد. من در عرض یک هفته، آخرین نظرات کاربرانم را بررسی می‌کنم. ضمن این که مدیران تولید شیائومی زمان زیادی از وقت خود را صرف مطالعه‌ی انجمن‌های کاربران در اینترنت می‌کنند. به این ترتیب، وقتی پیشنهادی دریافت می‌شود بلافاصله به مهندسان شرکت منتقل خواهد شد. بعضی از موارد پیشنهاد شده می‌توانند در عرض یک هفته روی محصول پیاده‌سازی شوند.

فراز و نشیب‌های شیائومی در مسیر

در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمد شیائومی بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده و طی یک زمان‌بندی سریع به فروش رسیده است، این شرکت در مسیر رشد خود با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه بوده است.

مواردی چون تجربه‌ی کم این برند نوپا در زمینه‌ی خدمات پس از فروش و عدم دسترسی به قطعات یدکی آن باعث وارد ساختن آسیب‌هایی به این برند شده است. ضمن این که مشکل غیرمعمولی که این برند با آن مواجه است، درج عبارت made-in-China روی محصولات آن است.

بر خلاف رقم فروش بالای ناگهانی این برند، باز هم بسیاری از منتقدین عرصه‌ی تکنولوژی، مشتریان بالقوه را نسبت به خرید محصولات شیائومی دلسرد می‌کنند.

حتی بعضی تحلیل‌گران بر این باور هستند که عدم عرضه‌ی محصولات این برند در فضای فیزیکی و آفلاین باعث می‌شود که رشد آن پس از رسیدن به یک قله روند آهسته‌ای را طی کند. به طوری که در خود چین هم سازندگانی چون ویوو Vivo و اوپو OPPO هم سعی در تصاحب جایگاه نخست شیائومی در بازار دارند.

شیائومی و درگیری‌های قانونی

یکی از مشکلاتی که در مسیر رشد شیائومی وجود داد مسئله‌ی پتنت‌هایی است که پیش از شروع به کار این تولید کننده، توسط دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند ثبت شده است. شیائومی بارها توسط شرکت‌های مختلف در نقض پتنت‌هایشان متهم شده است.

در دسامبر ۲۰۱۴، اریکسون ادعا کرده بود که، شیائومی، پتنت‌های آنها را در زمینه‌ی شبکه‌های وایرلس نقض کرده است. پتنت‌هایی که سایر برندها با مذاکره با اریکسون حق استفاده از آن‌ها را برای خود دریافت کرده بودند. به این ترتیب دادگاه دهلی نو در رای خود حق را به اریکسون داد و اعلام کرد که شیائومی حق فروش آنلاین در هند را ندارد.

ممنوعیت فروش شیائومی در هند

از طرفی پس از رونمایی از گوشی هوشمند Mi4، زمزمه‌هایی مبنی بر کپی این محصول از آیفون اپل صورت گرفت. ضمن این که تبلت Mi Pad شیائومی هم از نظر اندازه‌ی صفحه نمایش و رزولوشن مشابه آی‌پد اپل است. هر چند که این مسئله به دادگاه کشیده نشد و مدیران شیائومی هم به شدت این ادعا را رد کردند. دیگر شکایتی که شیائومی درگیر آن بود، شباهت نام محصول می‌پد به آی‌پد اپل بود که دادگاه در این خصوص رای را به نفع اپل صادر کرد.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود شرکت‌های پتنت ترول که به دنبال مزاحمت‌های قانونی در خصوص ثبت اختراع هستند، شیائومی با مشکلات حقوقی پیچیده‌ای روبرو است. البته این شرکت‌ها در مناطقی چون برزیل، هند و خاورمیانه نمی‌توانند دعواهای گرانقیمتی برای شیائومی ایجاد کنند اما قطعا در بازار ایالات متحده مشکلات زیادی را برای شیائومی ایجاد خواهند کرد. شیائومی برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به پتنت اقدام به خریداری پتنت‌های شرکت‌های مختلف کرد. تا امروز شیائومی ۷۰۰۰ پتنت در اختیار دارد که در این میان ۶۲۰۰ پتنت را خریداری کرده و ۵۲۰۰ پتنت آن منتشر شده است.

طرفداران شیائومی

شیائومی اولین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمد اندرویدی است که طرفداران پر و پا قرص و متعصبی در حد طرفداران محصولات اپل دارد.

مشتریان اپل به وفاداری معروف هستند. به طوری که این گروه حاضر هستند روزها در صف‌های طولانی بایستند تا آخرین محصول اپل را خریداری کنند. شاید بتوان گفت که اپل جدی‌ترین طرفداران را در بین تولیدکنندگان محصولات الکترونیک در این سیاره دارد. (البته سامسونگ هم طرفداران زیادی دارد اما به اندازه‌ی اپلی‌ها پر سر و صدا نیستند!)

اما طرفداران شیائومی کاملا از جنس دیگری هستند.

طرفداران شیائومی

آن‌ها اسم خود را Mi-fans گذاشته‌اند و باشگاه‌های طرفداری دارند! حتی نام روز ۶ آوریل را روز طرفداران می Mi Day نام‌گذاری کرده‌اند که در آن روز شیائومی هم کمپین‌های فروشی به خصوصی برگزار می‌کند تا محصولات جدیدش را معرفی کند.

آن‌ها اغلب به نقاط مختلف چین سفر می‌کنند تا در راه‌اندازی‌های جدید این برند شرکت کنند. طی یک فستیوال که شیائومی در ان چهارمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گرفت، شرکت تعداد ۱۷۰,۰۰۰ عروسک خرگوش شیائومی را به فروش رساند. در واقع این عروسک نمادی از شیائومی است که در بین طرفداران این برند محبوبیت زیادی دارد. در سال ۲۰۱۴ هم شیائومی موفق شد تا در فستیوال روز Mi Day فروش ۲۴۳ میلیون دلاری داشته باشد. رقمی که در یک فروش داخلی، نوعی رکورد است.

بر اساس گزارش تحقیقات برنشتاین، این موارد ربطی به یک بازاریابی پرهزینه ندارند. طبق تحقیقات برنشتاین، سامسونگ به عنوان یکی از نزدیک‌ترین رقبای شیائومی، حدود ۸ درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های بازاریابی می‌کند. در حالی که این رقم در شیائومی معادل ۳.۲ درصد است. در واقع شیائومی طرفداران خود را نمی‌خرد! بلکه آن‌ها را به دست می‌آورد.

لی جون، بنیان‌گذار و مدیر عامل این برند هم شخصیتی مانند استیو جابز دارد. (که خوشبختانه برای این موضوع مجبور به پرداخت حق پتنت نیست!) شخصیت کاریزماتیک او هم در وفاداری مشتریانش نقش داشته است. ضمن این که خود لی جون هم اعلام کرده است که عمدا وضعیت ظاهری خود را شبیه به استیو جابز انتخاب کرده است و مانند او در رویدادها با جیم و پیراهن مشکی ظاهر می‌شود.

شیائومی و استیو جابز

از طرفی، این برند به صورت فعالانه با مشتریان خود در حال تعامل است. به طوری که طرفداران شیائومی اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی با برند محبوب خود در ارتباط هستند تا جایی که از نظرات آن‌ها در خصوص افزودن ویژگی‌ها یا تغییرات بهبود دهنده استفاده می‌شود.

یکی از بنیان‌گذاران شیائومی در خصوص راز موفقیت این برند می‌گوید:

پاسخ من مشارکت مشتری است. در واقع شیائومی محصول نمی‌فروشد. آنچه شیائومی می‌فروشد، میل به بودن در بخشی از محصول است.

تحلیل‌گران صنعت بن تامپسون هم می‌گویند که محصول نهایی شیائومی یک ابزار الکترونیکی نیست بلکه نوعی سبک زندگی است.

با این حال، هنوز باید دید که آیا این برند جوان می‌تواند در این بازار رقابتی، جایگاه خود را ارتقا دهد؟



لینک منبع

مطلب داستان برند: شیائومی؛ از رقبای بی‌رحم تا جنگ پتنت‌ها در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :داستان برند: شیائومی؛ از رقبای بی‌رحم تا جنگ پتنت‌ها
http://mofidestan.ir/%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c%d8%9b-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%82%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%e2%80%8c%d8%b1%d8%ad%d9%85/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



خط قرمزهای روابط دختران و پسران در دوران دانشجویی

خبرگزاری آریا –
دوست شدن دختر و پسر
آسیب های اخلاقی، جوان ها را به خصوص در محیط دانشگاه تهدید می کند
به طور طبیعی دختران و پسران در دوران دانشجویی به دلیل حضور جنس مخالف در کلاس های درس و محوطه دانشگاه ها، بیشتر زمان شان را در محیط هایی می گذرانند که جنس مخالف در آن حضور دارد.
آفت دوران دانشجویی
دانشجویان هنگام مواجهه با این شرایط معمولا دچار تضاد و تنش می شوند زیرا از طرفی در جامعه نمی توان این دو جنس را به طور کامل از هم جدا ساخت و از طرف دیگر ابهام در نحوه ارتباط با جنس مخالف و محدوده آن و نیز تمایل غریزی جوانان به جنس مخالف، آن ها را دچار سردرگمی می کند. بنابراین نحوه سازمان دهی ارتباط با جنس مخالف با توجه به شرع و فرهنگ از جمله پرسش های اساسی قابل طرح در این باره است. توجه داشته باشید نحوه روابط دختران و پسران به خصوص در محیط های دانشگاهی هم از نظر سلامت فردی و اجتماعی و هم به لحاظ اخلاقی و دینی بسیار حائز اهمیت است چراکه طبق پژوهش های علمی انجام شده، آسیب های اخلاقی، جوان ها را به خصوص در محیط دانشگاه تهدید می کند.
چارچوب های ارتباط با جنس مخالف
یکی از آسیب هایی که جامعه دانشجویی را تهدید می کند، بحث آشنایی های قبل از ازدواج است که میان نوجوانان دبیرستانی و جوانان دانشجو دیده می شود. این که چرا این موضوع در جامعه قبح خود را از دست داده است، بحث های مفصلی را می طلبد که فرصت پرداختن به آن نیست. با این حال جوانان در بدو ورود به دانشگاه در زمینه ارتباط با جنس مخالف به چند دسته تقسیم می شوند. بعضی ها ارتباط بسیار کمی با جنس مخالف برقرار می کنند یا اصلا برقرار نمی کنند چراکه به امور دیگری مانند پیگیری جدی درس، ورزش، تئاتر و… سرگرم هستند. برخی دیگر هم بر اساس اعتقادات مذهبی خود ارتباط شان با جنس مخالف صرفا و حداکثر در حد مسائل درسی است یا این که اصلا در همین حد هم رابطه ای برقرار نمی کنند اما برخی دیگر هستند که از همان روزهای اول ورود به دانشگاه شروع به برقراری رابطه با جنس مخالف می کنند. برای این دسته از جوانان باید چارچوب های ارتباط با جنس مخالف طبق معیارهای اسلامی و اخلاقی بیان شود تا قبل از وقوع هر فاجعه اخلاقی، با آگاهی خودشان را مدیریت کنند و نجات دهند.
انحراف از مسیر ارتباط آموزشی ممنوع
محیط دانشگاه اولین تجربه برخورد مستقیم و بی واسطه دانشجویان با جنس مخالف است بنابراین دانشجویان با شکل این نوع ارتباط و پیامدهای مثبت و منفی و راهکارهای کنار آمدن با این پدیده آشنایی ندارند و پر واضح است که همین ناآشنایی می تواند موجب خسران و ضرر آموزشی شود و ممکن است که به جای سود علمی و آموزشی، ضرر اجتماعی و حیثیتی نیز به دانشجو تحمیل و بدون قصد یا برنامه قبلی او را از هدف دور کند یا به سمت انحراف های پیش بینی نشده ببرد. شما به عنوان یک دانشجو باید توجه داشته باشید که علت اصلی حضورتان در دانشگاه، همان گونه که از نام این محیط پیداست، تحصیل دانش و علم است نه تحصیل چیز دیگری. از این رو ارتباط اساسی و اصلی شما با تمام افراد در این محیط یک ارتباط آموزشی است و اگر ارتباطی هم با دیگران برقرار شود، در سیر تکمیل ارتباط آموزشی یا مقدمه ای برای رسیدن به اهداف آموزشی است. فراموش نکنید هر رفتار یا ارتباطی که شما را از این هدف دور کند، آفت زندگی دانشجویی و انحراف از مسیر ارتباط آموزشی تلقی می شود.
ارتباطی شکست خورده
گاهی اوقات به واسطه این که سطح ارتباط بین دانشجویان تعریف نشده است، اندک اندک از ارتباط معمولی فراتر می رود و به هتک حیثیت اجتماعی می انجامد و چه بسا خسارت های جبران ناپذیری به ویژه برای دختران در پی داشته باشد. از دیدگاه روان شناختی بین فردی نیز چون ارتباط با جنس مخالف، فاقد شرایط یک ارتباط سالم است و ویژگی های لازم در مولفه های آن رعایت نشده است، یک ارتباط شکست خورده و مقرون به آسیب محسوب می شود و تا زمانی که به یک تعهد دو طرفه همراه با رعایت آداب و شرایط منتهی نشود، باید از آن به شدت اجتناب کرد.
شیوه صحیح برخورد با جنس مخالف
حالا این سوال پیش می آید که اگر ارتباط با جنس مخالف در فضای آموزشی و غیر آموزشی آسیب زاست، پس رفتار ما با جنس مخالف چگونه باید باشد؟ برخورد مثبت همراه با شناخت و احترام متقابل، نحوه برخورد صحیح با جنس مخالف است. در این شیوه، دختران و پسرانی هستند که به محض دیدن یکدیگر، خود را نمی بازند و هیجان زده نمی شوند. این افراد یک نگاه و یک کلام از جنس مخالف را به عشق تعبیر نمی کنند و آن را در ذهن خود نمی پرورانند، بسیار با وقار و سنگین برخورد می کنند. در برخورد با جنس مخالف به توصیه های شرعی و اجتماعی توجه می کنند و درباره روحیات جنس مخالف به حد کافی آگاه اند و در صورت تصمیم به ازدواج برای برقراری روابط نزدیک تر با جنس مخالف برنامه دارند و آن را از طریق ازدواج و فراهم آوردن شرایط مقبول اجتماعی محقق می سازند.
نکاتی درباره همگروهی اجباری با جنس مخالف
مهم ترین توصیه این است در جمع دوستانی که به روابط نامناسب دل خوش کرده اند، شرکت نکنید و حداقل وقتی به گزارش این نوع عملکرد می پردازند از آن ها کناره گیری کنید اما محیط آموزشی، بدون ارتباط آموزشی نیست و طرف دوم این ارتباط همیشه از جنس شما نیست. شاید گاهی اوقات مجبور به برقراری ارتباط با جنس مخالف شوید، در این صورت، به هیچ وجه از محدوده پیام آموزشی تجاوز نکنید و فقط به مبادله همین نوع پیام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بپردازید. به برخی از تاثیرات مثبت و اندک این ارتباط دل خوش نکنید و بدانید که انسان های پشیمان اندک اندک به خط قرمز رسیده و از آن عبور کرده اند. اگر شما یک قدم جلو بگذارید باید تا ده قدم از ارزش های خود عقب نشینی کنید. جاذبه طبیعی و زیستی دختر و پسر به ویژه در این سنین، زمینه انحراف ارتباط های انسانی را فراهم می سازد.
برخورد خشک یا احساسی!؟
در پایان ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد. اول این که برخورد بسیار خشک بعضی جوانان بر اساس تربیت های غلط که از هر نوع ارتباط با جنس مخالف اجتناب می کنند، دردسرهای زیادی برای آن ها ایجاد خواهد کرد البته خشک بودن هرگز به معنای رعایت کردن حدود شرعی نیست ولی رعایت موازین شرعی هم لزوما به معنای بد اخلاقی و بی احترامی به طرف مقابل نیست. نکته دوم هم این که برخورد احساسی که دلیل آن، نداشتن شناخت صحیح از جنس مخالف است و یک ابراز محبت ساده را نشانه عشقی عمیق تلقی می کند که معمولا در دختران چنین واکنشی بیش از پسران است، از اشتباهات رایج دانشجویان است.
منبع : khorasannews.com




لینک منبع

مطلب خط قرمزهای روابط دختران و پسران در دوران دانشجویی در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :خط قرمزهای روابط دختران و پسران در دوران دانشجویی
http://mofidestan.ir/%d8%ae%d8%b7-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%be%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده وبلاگ
مطالب اخیر
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :